A MÁV eddig 90 millió forintot térített vissza a késések következtében, összesen 135 ezer jegy után, ezzel igyekezve kompenzálni az utasokat.

Június utolsó hétvégéje mozgalmasan alakult a vasúti közlekedés világában, hiszen Tata és Tatabánya között felsővezeték-szakadás következtében leállt a vonatforgalom. A MÁV tájékoztatása szerint a berendezések ellenőrzését fokozott figyelemmel végzik, mivel az idei júniusban eddig 2800 vonat szenvedett el 20 percnél hosszabb késést, ami a járatok 3 százalékát jelenti.
A nyár negyedik hétvégéjén sem ment minden zökkenőmentesen a magyar vasutakon. Szombaton felsővezeték-szakadás miatt leállt a vonatközlekedés Tata és Tatabánya között. A Mávinform közleménye szerint a Budapest-Győr-Hegyeshalom-fővonalon az utasoknak a délutáni órákig hosszabb eljutási időre és pótlóbuszos átszállásra kell számítaniuk.
A vasúttársaság az ATV-nek kiemelte: az Országos Haváriaközpont a felsővezeték-szakadásnál Tatabánya és Tata között, illetve a biztosítóberendezés meghibásodásakor Almásfüzitő és Ács között csaknem 70 pótlóbuszt állított forgalomba, melyek Komárom-Esztergom, Győr-Moson Sopron, Fejér, Veszprém és Pest vármegyéből érkeztek. A pótlóbuszok folyamatosan közlekedtek, a MÁV utastájékoztató kollégái a helyszínen segítették az utasokat és kérésre vizet biztosítottak.
Hozzáfűzték, hogy a késési biztosítás június elsejétől kezdődően érvényes.
A bevételek csupán egy kicsivel több mint 1 százalékát fordították a késési biztosítás keretében járó 50 százalékos visszatérítésekre. Június hónapban 2800 vonat késése haladta meg a 20 percet, ami a járatok 3 százalékát jelenti.
A MÁV legfrissebb tájékoztatása alapján kiemelt figyelmet fordítanak a berendezések ellenőrzésére. Több helyszínen online hőmérséklet-érzékelő szenzorokat telepítettek, és mindent megtesznek annak érdekében, hogy a rendelkezésre álló forrásokkal fokozzák az infrastruktúra hőstresszel szembeni ellenállását a nyári hőségben.