Trump olyan mértékben meglepte a vállalatokat, hogy kénytelenek voltak az mesterséges intelligencia segítségét igénybe venni.


Merre tart a bankszektor digitális fejlődése a mesterséges intelligencia robbanása, a fintech újító megoldásai és a digitális transzformáció világában? Ezen izgalmas kérdésekről beszélgetünk május 27-én a Portfolio Financial IT konferenciáján! Ne hagyd ki az eseményt, regisztrálj most, és tudd meg, hogyan formálja a jövőt a technológia a pénzügyi szektorban! További részletek itt!

Több technológiai vállalat a CNBC-nek arról számolt be, hogy mesterséges intelligencia alapú megoldásokat alkalmaznak az ellátási láncok ábrázolására és a vámváltozások következményeinek feltérképezésére. Ez a lépés különösen aktuális lett, miután Donald Trump amerikai elnök bevezette a kölcsönös vámintézkedéseket.

A Salesforce múlt héten bejelentette, hogy kifejlesztett egy új, importra szakosodott AI-ügynököt, amely

azonnal feldolgozza az amerikai vámrendszer mind a 20 000 termékkategóriájában bekövetkező változásokat, és szükség szerint intézkedik.

A rendszer alapját az Egyesült Államok Harmonizált Vámtarifa Jegyzékének terjedelmes, 4400 oldalas dokumentuma képezi.

Eric Loeb, a Salesforce kormányzati ügyekért felelős ügyvezető alelnöke hangsúlyozta, hogy a globális vámváltozások gyorsasága és bonyolultsága miatt a legtöbb vállalkozás számára szinte lehetetlen fenntartani a manuális megfelelést. "Korábban a cégek megbízható, kis létszámú belső szakértői csapatokra támaszkodhattak."

A Kinaxis ellátási lánc menedzsment szoftvercég termékigazgatója, Andrew Bell kifejtette, hogy a vállalat gépi tanulási megoldásai lehetőséget nyújtanak a gyártók és forgalmazók számára termékeik, a felhasznált alapanyagok és külső tényezők, mint például hírek és makrogazdasági információk értékelésére.

"Az ilyen információk birtokában szimulációkat hozhatunk létre. Például itt van egy alkatrész az anyagjegyzékből, amelyre jelentős vámot alkalmaznak. Ha viszont egy másik alkatrészt választanánk, milyen általános hatásai lennének ennek?" - részletezte Bell.

Trump vámlajstroma, amely több tucat országot érint, arra kényszerítette a vállalatokat, hogy újragondolják ellátási láncaikat és árképzésüket. A Walmart és a Nike már emelte egyes termékek árait. Az Egyesült Államok a népszámlálási adatok szerint 2024-ben körülbelül 3,3 billió dollár értékű árut importált.

Nagendra Bandaru, a Wipro indiai IT-óriás ügyvezető partnere és a technológiai szolgáltatások globális vezetője, hangsúlyozta, hogy ügyfeleik az vállalat mesterséges intelligencia megoldásait alkalmazzák "a beszállítói stratégiák átalakítására, a kereskedelmi útvonalak finomhangolására és a vámkitettség rugalmas kezelésére a szakpolitikai környezet folyamatos változásainak fényében".

A Wipro különböző AI-rendszereket alkalmaz - saját fejlesztésűeket és harmadik féltől származókat egyaránt -, a nagy nyelvi modellektől a hagyományos gépi tanulásig és a számítógépes látásig, hogy ellenőrizze a határon átnyúló tranzitban lévő fizikai eszközöket.

Az AI hatékony eszköz, de nem csodaszer

"Ez nem csupán a kereskedelempolitikai stratégia helyettesítése, hanem annak felerősítése is: a globális kereskedelmet reaktív kihívásból proaktív, adatvezérelt lehetőséggé formálja." - mondta Bandaru.

Az AI már Trump átfogó vámbejelentései előtt is kiemelt jelentőséggel bírt a globális vállalatok számára, mint befektetési prioritás. A Capgemini januárban közzétett elemzése alapján az üzleti vezetők közel 75%-a a 2025-ös befektetések legfontosabb technológiái között említette az AI-t és a generatív AI-t. Ajay Agarwal, a Bain Capital Ventures partnere megjegyezte, hogy "az AI sokféleképpen támogathatja a vállalatokat a vámok és az ebből adódó bizonytalanságok kezelésében. Azonban bármely AI-alapú megoldás sikeressége az elérhető adatok minőségén múlik."

Related posts