Honoluluban hetente körülbelül 30 ezer gyorshajtást rögzítenek a traffipaxok, ám ennek ellenére nem szabnak ki büntetéseket.

Az új traffipaxok komoly kihívások elé állítják a hatóságokat, nem pedig az autósokat.
Hawaii vezetése úgy határozott, hogy Honolulu városában új sebességmérő kamerákat helyeznek üzembe, mivel a gyorshajtás a legfőbb oka a közlekedési baleseteknek. Ezzel a lépéssel a budapesti közlekedők biztosan találkoztak már, hiszen a főváros is hasonló intézkedéseket hozott a közlekedési biztonság fokozása érdekében. Az amerikai állam azonban nem számolt azzal, hogy a balesetek számának csökkentésére tett erőfeszítései új kihívásokat szülhetnek - figyelmeztet a Carscoops.
A március 1-étől üzemelő traffipaxok heti úgy 30 ezer gyorshajtást rögzítenek. Hogy ez mekkora mennyiség, jól szemlélteti, hogy 2024-ben az egész évben nem volt ennyi büntetés.
Összehasonlításképpen, Budapesten egy hét leforgása alatt 39 ezer gyorshajtást rögzítettek, de a tesztidőszak során senkit sem büntettek meg. Jelen pillanatban Hawaiin is hasonló a helyzet: itt is csupán azokat értesítik levélben, akik a megengedett sebességhatárt 11 mérfölddel (vagyis körülbelül 18 km/órával) lépték túl.
Az új probléma abból adódik, hogy senki nem gondolta, hogy ennyi gyorshajtás lesz. Elvileg május 1-től élesben is bevezetnék a rendszert, de valószínűleg októberig kihúzzák ezt, mivel attól tartanak, a túl sok büntetés túlterhelné a bírósági rendszerüket.
Sokan még mindig nem biztosak abban, hogy Hawaiin valóban előnyös-e az új rendszer, és felmerül a kérdés, hogy nem lenne-e célszerűbb a jelenlegi sebességhatárokat inkább megemelni. Ezen kívül, ha az állam mégis bevezeti a programot a jelenlegi szabályok szerint, akkor felmerül a kérdés, hogy nem túlzottan súlyos-e a 250 dolláros büntetés egy 8 km/órás sebességtúllépésért, ami körülbelül 90 ezer forintnak felel meg.
Ismételten felmerül a kérdés, hogy mennyire megalapozott a helyi kormányzat érvelése, miszerint az autópályákon bekövetkezett halálos balesetek több mint felét a gyorshajtás okozza. Az érvet árnyalja, hogy az új traffipaxok eddig egyetlen autópályára sem kerültek kihelyezésre. Ezzel szemben a Hawaii Közlekedési Minisztérium által közzétett adatok azt mutatják, hogy azokban a kereszteződésekben, ahol sebességmérőket telepítettek, az elmúlt évtized során mindössze a halálos balesetek egy százaléka történt.