Ilyen az, amikor az amerikaiak a pickupjukat egyedivé varázsolják!

A Stellantis-csoport amerikai haszonjármű-specialista márkája, a RAM, folytatja portfóliójának bővítését. Az új Dakota modell gyártása az év végén kezdődik, és már most bemutatásra került a különleges, extrém verziója is.
Nagy hagyományokkal rendelkező típusnevet hoz vissza a RAM: a Dakota (akkor még Dodge Dakota néven) 1987 és 2011 között három generáción át szolgálta ki azokat, akik kompakt pickupra vágytak - akkorára, mint a Ford Ranger vagy a Toyota Hilux.
Most a RAM ismét izgalmas versenyt hirdet, és hogy hangsúlyozza elkötelezettségét, az év végére tervezett új modelljét egy figyelemfelkeltő, sportos tanulmányautóval vezeti fel.
A RAM Dakota Nightsfall hangulatában az említett konkurensek tüzesebb variánsait: az elsősorban megjelenésében sportos GR Hiluxot, valamint a ténylegesen nagyobb menetdinamikát kínáló Ranger Raptort idézi.
A Dakota Nightfall hűtőmaszkján a márkanév, felette látványos LED-sor hívja fel magára a figyelmet.
A motorházfedélen további LED-eket találunk egy légbevezető kürtő kíséretében, a lökhárítón vonószemek, csörlő és masszív védőlemez hirdeti a terepalkalmasságot, míg az exkluzív megjelenést bronz árnyalatú részletek erősítik.
A szériaverzió természetesen sokkal visszafogottabb megjelenést kap majd. A vásárlóknak le kell mondaniuk a megemelt futóműről, a Fox lengéscsillapítók nyújtotta kényelmről és a 33 colos, vegyes használatra tervezett gumikról, amelyeket csavarok rögzítenek a 18 colos kerekekhez.
A hátsó részén elhelyezett kiegészítő munkalámpák és vonószemes lökhárítók teszik igazán készen állóvá ezt a különleges fóliázású járművet a kihívásokra és kalandokra. Az optikai csomag pedig a stílust tovább fokozza, hiszen oldalsó fellépők, fekete kerékív-toldatok és elegáns fekete külső tükrök egészítik ki a megjelenését, így nem csupán praktikus, hanem látványos is.
A sorozatgyártású RAM Dakota bemutatkozása még a jövő zenéje, míg Európában sajnos nem sok esélyünk van arra, hogy a kereskedőknél keresgéljünk a kérdéseinkre. Jelenleg ugyanis a gépjármű gyártása kizárólag Argentínában történik, és a forgalmazás is csak Latin-Amerikára korlátozódik.