Közeledik az okosszemüvegek forradalma, és minden adott ahhoz, hogy a siker útjára lépjünk!


Az Xreal bemutatja az első Android XR-képes okosszemüveget, amely Project Aura néven kerül forgalomba. Ez a forradalmi eszköz az immerszív technológia új dimenzióját nyitja meg, és új távlatokat teremt az okosszemüvegek világában.

A partnerség arra utal, hogy a Google ezúttal sokkal komolyabban veszi a stílust. A Warby Parker arról ismert, hogy házon belül tervezi elérhető árú termékeit, illetve közvetlenül a fogyasztóknak értékesíti azokat weboldalán és üzleteiben. A vállalat maga rendeli meg az anyagait, és közvetlenül olaszországi, vietnámi, japán és kínai partnerekkel dolgozik együtt a keretek gyártásában, gyakran ugyanazokban a gyárakban, mint a versenytársai, például a Ray-Ban gyártója, a Luxottica, amely a Metával (s a hírek szerint a Samsunggal és az Apple-lel működik együtt).

(A legfrissebb hírek itt)

A Gentle Monster napjaink egyik legkeresettebb szemüvegmárkája, amely nem az EssilorLuxottica portfóliójába tartozik. A koreai brand különösen népszerű a fiatalabb generáció, a Gen Z körében, köszönhetően az éles, karakteres sziluettjeinek és annak, hogy olyan divatikonok, mint Kendrick Lamar, Beyoncé, Rihanna, Gigi Hadid és Billie Eilish is előszeretettel viselik. A két márka közötti együttműködés arra utal, hogy az Android XR célja, hogy mind a sokoldalú, mindennapi használatra szánt szemüvegeket, mind pedig a merész, trendformáló darabokat elérje - számolt be róla a The Verge.

A másik lényeges tényező, hogy a Google úgy tűnik, a Samsungra alapozza az XR-szemüvegek hardverét is. Shahram Izadi, a Google XR-munkacsoportjának alelnöke kiemelte, hogy a Samsunggal való együttműködésük nem csupán a headsetekre korlátozódik, hanem a jövőbeni innovatív szemüvegek irányába is terjed. Ezen a napon, a Google I/O keretein belül bejelentették, hogy az első Android XR-kompatibilis szemüveget az Xreal fogja előállítani, amely Project Aura néven fog futni.

A Project Aura hivatalosan a második Android XR-eszköz, amely a Samsung Project Moohanja nyomdokain halad, ám míg az utóbbi inkább egy XR-headset, addig a Project Aura egyértelműen az Xreal egyéb termékeivel harmonizál, és leginkább immerszív okosszemüvegként definiálható. Kiderült, hogy a partnerek az XR-eszközöket a Gemini kulcsfontosságú elemének tekintik. Ez a megközelítés arra utal, hogy a Google hasonló stratégiát követ az okosszemüvegek következő generációjának bevezetésénél, mint ahogyan azt a Wear OS esetében tette: a Google biztosítja a platformot, míg a hardverfejlesztést a harmadik felek végzik.

Az Xreal szemüvegei, mint például az Xreal One, olyan innovatív megoldást kínálnak, mintha két mini tévét integrálnánk egy stílusos napszemüvegbe. Az Xreal korábbi verziói lehetőséget adtak arra, hogy okostelefonhoz vagy laptophoz csatlakozva élvezzük a képernyőn megjelenő tartalmakat, legyen szó akár szórakoztató műsorokról, akár bizalmas dokumentumok szerkesztéséről egy repülőút során. Az igazi előnyük abban rejlik, hogy a lencsék átlátszósága könnyedén állítható, lehetővé téve ezzel a külvilág érzékelését vagy éppen ellenkezőleg, annak kizárását. A Project Aura is hasonló futurisztikus hangulatot teremt, ahogyan azt a The Verge is kiemeli.

Hogy mire lesznek képesek ezek az XR-szemüvegek? A Google főleg azt hangsúlyozta, hogy remek eszközök lesznek a Gemini használatára. Eddig a Google prototípus szemüvegei kamerákkal, mikrofonokkal és hangszórókkal voltak felszerelve, hogy az AI-asszisztense segítsen értelmezni a körülöttünk lévő világot. Ez magában foglalta a fényképkészítés, az útba igazítás és az élő nyelvi fordítás demóját. A Google az elmúlt hónapokban egyre nyilvánvalóbbá tette, hogy komolyan kell venni ezeket a demókat.

A Google valószínűleg úgy véli, hogy felesleges újra feltalálni a jól bevált megoldásokat, és követi a Meta Ray-Ban okosszemüvegei által kijelölt irányt. Februárban a Meta bejelentette, hogy már 2 millió példányt értékesítettek a Ray-Ban okosszemüvegekből, és folyamatosan hangsúlyozza, hogy ezek a szemüvegek tökéletes platformot kínálnak az AI-asszisztensek számára.

Ezt az állítást még alátámasztani szükséges, de a Meta Ray-Ban szemüveg már most is meggyőzően bizonyította, hogy az okosszemüvegek sikeréhez elengedhetetlen, hogy stílusosak legyenek. A Meta szemüvege szinte megszólalásig hasonlít egy klasszikus Ray-Ban modellre, így a hétköznapi felhasználók számára is vonzó alternatívát kínál. 2023 végén, amikor a Meta bemutatta második generációs okosszemüvegét, számos limitált kiadású verziót is prezentált, amelyek a divat világába is bepillantást engednek. Pletykák szerint a Meta a sportolóknak szánt okosszemüvegének Oakley márkájú verzióját is tervezi, ami tovább növelheti a termék vonzerejét.

Related posts