A magyar milliomosok státuszszimbólumának sorsa a kalapács alá kerül, és a várakozások szerint világrekord dőlhet meg.

Csütörtökön, július 10-én Párizs szívében a Sotheby's aukciós ház egy különleges Birkin-táskát kínál eladásra, amely egyenesen a népszerű ikon, Jane Birkin tulajdonában volt. A celebvilág egyik legismertebb luxusmárkájának eme ritka darabjáért a szakértők rekordszámú licitre számítanak, hiszen a táska nem csupán egy divatkiegészítő, hanem valódi műalkotás is.
Csütörtökön, július 10-én izgalmas eseménynek lehetünk tanúi Párizs szívében: a híres Sotheby's aukciósház a legendás Hermés Birkin táska egy eredeti példányát bocsátja árverésre, amelyet maga Jane Birkin viselt közel négy évtizeddel ezelőtt. A táska különlegességét tovább fokozza, hogy rajta található a névadó monogramja, amely egyedi értéket ad ennek a divatikon darabnak.
A Birkin a világ egyik legmenőbb, legfelkapottabb luxuscikke, olyan celebek rendelkeznek eredeti, "vintage" darabokkal, mint Khloé Kardashian, Victoria Beckham vagy éppen a Budapesten fellépő Jennifer Lopez. A táska státusszimbólum lett, nemcsak a nagyvilágban, hanem Magyarországon is, a minap hír volt, hogy Rogán Cecíliát látták egy Birkin-táskával. Görög Zita pedig néhány napja egy "Nem Birkinre gyűjtünk" feliratú táblával a kezében posztolt videót, amikor a Bethesda Gyermekkórház javára szervezett gyűjtést.
A táska vonzerejét fokozza, hogy exkluzív kiadásban készül, kézműves technikával, krokodil-, strucc- vagy kígyóbőrből. Különleges státusza miatt pedig sorban kell állni érte, mintha egy ritka Lamborghiniért várnánk.
A Sotheby's mostani árverésén egy Birkin táska kiemelkedő összegért kelhet el, a szakértők rekordszámú licitre számítanak. Az eddigi legmagasabb árat egy 2017-es hongkongi Christie's aukció során értékesített Birkin 30 táska tartja, amely fehérarany berakással és gyémántokkal díszítve 510 000 dollárért talált gazdára. A "Birkin 30" elnevezés a táska szélességére utal, amely 30 centiméter. Érdemes megjegyezni, hogy léteznek ennél nagyobb modellek is, mint például a 45 vagy 50 centis változatok, hiszen Jane Birkin eredetileg azt kérte a tervezőtől, hogy a táskába kényelmesen elférjen egy cumisüveg is. A csütörtökön bemutatásra kerülő táska tulajdonosa Catherine Bénier, egy neves párizsi gyűjtő, akinek a butikjában a vásárlás előfeltétele egy előre egyeztetett időpont.
Ezt a különleges táskát 1994. október 5-én árverezte el a névadója, Jane Birkin. Az esemény során befolyt összeget az AIDS elleni kutatások támogatására ajánlotta fel, ezzel is hangsúlyozva a jótékonyság fontosságát. Azóta a táska két további gazdára is rátalált, akik szintén értékelték a benne rejlő történetet és eszmei értéket.
A táska története szinte egy mesébe illik. 1984-ben Jane Birkin, a fiatal édesanya, a Párizs és London között közlekedő repülőjáraton ülve megosztotta bánatát a mellette helyet foglaló úrral: nem talál olyan stílusos táskát, amelyben kényelmesen elférne egy cumisüveg. A mellette ülő férfi, aki nem más volt, mint Jean-Louis Dumas, a Hermés vezetője, szinte azonnal reagált: felajánlotta, hogy együtt megalkotják ezt a vágyott táskát. 1985-re a Hermés piacra dobta a Birkin ridikült, amely azóta a luxus és a státusz szimbólumává vált, megörökítve Jane monogramját, a JB-t a bőrrel borított mesterművén. A táska nem csupán egy divatos kiegészítő, hanem egy igazi történet, amely a véletlen találkozásokból és kreatív együttműködésekből született.
A táska lényeges elemei közé tartozik a nem eltávolítható vállpánt, amely biztosítja a kényelmes viselést. Emellett a vállpántot rögzítő fémkarikák is fontos szerepet játszanak a stabilitásban. Ne feledkezzünk meg a táska eleganciáját tükröző monogramról, valamint a praktikus beépített körömvágó csipeszről sem, amely mindig kéznél van a váratlan helyzetek megoldásához!
A márka története igencsak viharos víziókkal van tele. Az állatvédők többször is heves kritikával illették, elsősorban azért, mert egyetlen termék előállításához két krokodilt kell feláldozni. Továbbá, a gyártó különös elveket követ: csak azoknak kínálja termékeit, akiket méltónak ítél meg a viselésükre. Az érdeklődőknek hosszú időt kell várniuk, mivel a termékek limitált kiadásban készülnek. Ennek következtében néhány újgazdag kaliforniai a bírósághoz fordult, hogy jogi úton állítsa meg a Hermès-t.