Az autó halad, de csak akkor, ha minden rendben működik... - a Williams nemcsak az ellenfeleivel, hanem saját magával is harcban áll | M4 Sport


Megy ez nekik - ha megy! Carlos Sainz idegrendszerét újabb probléma tépázta Spában, de a végeredmény jó lett. Milyen lesz a folytatás?

A részletek iránt rendkívül figyelmes Carlos Sainz mindig is hajlamos volt a panaszokra, és az idei szezon bőven szolgáltatott is alapot erre. A Belga Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján kifejtette, hogy igazán frusztráló időszak áll mögötte. Hosszan sorolta azokat a problémákat és nehézségeket, amelyek az első tizenkét versenyhétvégén hátráltatták őt és csapatát.

"Rendkívül frusztráló helyzet. Az autóhoz való alkalmazkodás viszonylag gyorsan ment, és már az első pillanattól fogva éreztem, hogy szinte azonnal gyorsan tudok teljesíteni vele. Mégis, az első félév során rendkívül nehéz volt összeszedni két egymást követő jó eredményt. Ha épp nem megbízhatósági gondok merültek fel, akkor valakivel való baleset miatt akadtak problémák, és amikor nem volt baleset más versenyzőkkel, akkor egyszerűen nem tudtam elrajtolni a versenyen Ausztriában. A Q1-be való bejutás során is taktikázási hibák történtek az év folyamán. Így az eredmények tekintetében semmi sem állt össze, de a turbulens időszakok ellenére a tempóm megmaradt" - fogalmazott a spanyol versenyző.

Miután mindent kiadott magából, pénteken beült az autójába, és elhagyta a spái garázs hűvös árnyékát... Azonnal érezte, hogy a Williams teljesítménye csökkent. Végül sikerült visszatérnie a pályára, de az edzésidő felét így is elvesztegette. Egy sprinthétvégén, ahol mindössze egy szabadedzés áll rendelkezésre. "Az egész nap és a hétvége nagyon nehezen indult, hiszen új csomagunk van, amivel a lehető legtöbb kört kellett volna teljesítenünk, de sajnos problémák merültek fel az erőforrás megbízhatóságával" - nyilatkozta Sainz a sprintidőmérő után, ahol végül a 6. helyet szerezte meg. Ezzel bizonyította, hogy a tempó valóban benne rejlik az autóban, amint az megfelelően működik.

"Szombatra bizakodva tekintek, és bízom benne, hogy zökkenőmentes napunk lesz, így lehetőségünk nyílik egy felejthetetlen hétvége megteremtésére" - osztotta meg Sainz.

Amint helyrehozták az erőforrását, magabiztosan futotta a jó köridőket, és miközben a már a Q1-ben búcsúzó Alexander Albon problémákkal küszködött, ő magabiztosan menetelt végig a Q3-ig. Ott két tized hiányzott neki a haasos Esteban Ocon legyőzéséhez, míg a másik Haast, Oliver Bearmant egy tizeddel győzte le.

"Folyamatosan azon dolgozom, hogy a lehető legtöbbet kihozzam a helyzetből. Ez az első tapasztalatom a Williamsszel Spában, és a Ferrarihoz képest teljesen más élményt nyújt, így igyekszem alkalmazkodni a vezetési stílushoz."

Ami a sprintfutamot illeti, Sainz pontszerzést remél. "A Haasszal fogunk harcolni. Az időmérőn nagyon gyorsnak tűntek, ami általában a gyenge pontjuk. Ebből arra következtetek, hogy a versenyen még jobbak lehetnek. Kis leszorítóerős szárnnyal mennek, ami talán rontja a gumikopásukat. Meglátjuk. Harcolni fogunk velük, és kiderül, mire jutunk, majd próbálunk felkészülni a fő időmérőre és a fő versenyre, mert az a lényeg" - mondta a spanyol.

Albon eközben teljesen ellentétes utat választott Sainzhoz képest, és a másik irányból világította meg, hogy a Williams legfőbb gyengesége idén nem a sebesség, hanem a felmerülő problémák. Csalódottsággal osztotta meg, hogy bár a Q1 végén Lewis Hamilton megpördülése miatt sárga zászlóval kellett leállítania a gyorskörét, végső soron nem ez volt az, ami a vereségét okozta.

"Ami a Lewis-ügyet illeti, talán lett volna rá lehetőség. Ha és lett volna! Ugyanazon a pályán versenyeztem, így végül is mindegy" - hangzott el Albon szomorú megjegyzése, aki említette az "alapvető problémát" és a motorcsere lehetőségét. Hozzátette, hogy az autójuk alapvetően rendben van, csupán a motor teljesítménye miatt maradnak le a gyorsabb szakaszokon.

Related posts