Furfangos radarok leselkednek a körforgalomban, és a bírságok szinte szárnyra kapnak.

Új szintre emelték a közúti ellenőrzést. Az átlagsebesség-mérés már egy forgalmas körforgalomban is működik, ahol trükközésnek nincs helye.
Spanyolországban egyedülálló módon vezették be az átlagsebesség-mérő radart egy forgalmas körforgalomban, ezzel új dimenziót adva a közlekedés ellenőrzésének. A spanyol közlekedési hatóság (DGT) ezzel a technológiai újítással arra ösztönzi az autósokat, hogy ne csupán a pillanatnyi sebességüket figyeljék, hanem a teljes 461 méteres szakaszon tartsák be a 50 km/h-s sebességhatárt. Ha valaki kevesebb mint 33,2 másodperc alatt áthalad ezen a távon, azonnali 100 eurós bírságra számíthat, ami körülbelül 40 ezer forintnak felel meg. Ezzel a lépéssel a hatóság célja a közúti balesetek számának csökkentése és a közlekedésbiztonság javítása.
Körforgalomban történő átlagsebesség-mérés: Egyedi megközelítés A körforgalom, mint közlekedési elem, különleges kihívásokat jelent a járművezetők számára, és egyben kiváló lehetőséget nyújt az átlagsebesség mérésére. Ezen a dinamikus helyszínen nem csupán az autók sebessége, hanem a forgalom folyamatossága és a közlekedési szabályok betartása is fontos szerepet játszik. Az átlagsebesség meghatározása érdekében a körforgalom belső és külső részén elhelyezett mérőeszközök segítségével gyűjthetünk adatokat. Az adatok elemzése során figyelembe kell venni a járművek belépési és kilépési pontjait, valamint a körforgalom átmérőjét és a forgalmi sűrűséget. Az optimális átlagsebesség elérése érdekében a sofőröknek ügyelniük kell a szabályokra, és alkalmazkodniuk kell a forgalmi körülményekhez. Egyedi megközelítésünk révén nem csupán a sebesség mérése válik lehetővé, hanem a körforgalom hatékonyabb kihasználása is, amely hozzájárul a balesetek számának csökkentéséhez és a közlekedés gördülékenyebbé tételéhez. A jövő közlekedési rendszereiben a technológia fejlődése révén valós idejű adatok elemzése segítheti a sofőröket a biztonságos és hatékony navigálásban a körforgalmakkal teli városi környezetben.
A Salamanca 20-as városi autópálya Montalvo ipari negyedének csomópontjában egy radar működik, amely a déli körgyűrű és az A-50-es út kereszteződésénél kialakuló forgalmi dugókra összpontosít. Ez a frekventált helyszín remek lehetőséget biztosít az átlagsebesség mérésére. Az elmúlt hat hét során ez a radar hihetetlen népszerűségnek örvend, és a spanyol közlekedési bírságok egyik legfőbb forrásává vált, mivel az olasz közlekedési hatóság egyik legjövedelmezőbb ellenőrző pontjává fejlődött.
A rendszer működésének megértése kulcsfontosságú a hatékony működéshez. Minden egyes elem és folyamat szoros összefonódásban áll egymással, és a megfelelő interakciók biztosítják a zavartalan működést. A rendszerek gyakran bonyolult struktúrákat képeznek, melyek optimalizálása és karbantartása folyamatos figyelmet igényel. A változások, legyenek azok tervezettek vagy váratlanok, hatással lehetnek a teljesítményre, ezért fontos, hogy rugalmasan alkalmazkodjunk a dinamikus környezethez. A rendszer alapos elemzése és visszajelzések figyelembevétele elengedhetetlen a folyamatos fejlődéshez és a célok eléréséhez.
A radar nem csupán a pillanatnyi sebességet rögzíti, hanem az adott szakaszon mért átlagsebességet mutatja meg.
* Ez megakadályozza, hogy a sofőrök az utolsó pillanatban lassítsanak, csak hogy elkerüljék a bírságot.
Minden gépjárművezető, legyen szó személyautóról vagy teherautóról, aki a megengedett sebességet, azaz az 50 km/h-t átlépi a teljes útszakaszon, büntetésre számíthat -- a megszokott vezetési stílus jelentős átalakuláson ment keresztül.
Magyarországon jelenleg nem szerepel a napirenden a bevezetése.
Magyarországon az átlagsebesség-mérés, más néven szakaszos sebességellenőrzés, még mindig nem került a középpontba, pedig a nemzetközi gyakorlatok azt mutatják, hogy az erre alkalmas útszakaszokon jelentős mértékben csökkenthetné a balesetek számát. Déli szomszédunk, Szerbia, már lépett ebben a kérdésben: ott ötven különböző helyszínen telepítettek nagyfelbontású, ponttól-pontig mérő kamerákat az autópályák legkritikusabb részeire, mint például a Belgrád-Niš, Belgrád-Szabadka és Belgrád-Šid útvonalakon.
Szeged városában egy új traffibox jelent meg, amely figyelmezteti a közlekedőket a sebességkorlátozások betartására.
A Csongrád-Csanád Vármegyei Rendőr-főkapitányság illetékesei megerősítették, hogy a térségben egyelőre nem üzemel olyan trükkös traffipax, amely a közlekedők figyelmét próbálná meg eltéríteni. Az ilyen eszközöket a helyi önkormányzatokkal együttműködve telepítik, figyelembe véve a balesetek megelőzését, a közlekedésbiztonságot, valamint a forgalom dinamikáját. Szegeden az elmúlt évben nem történt kamerarendszer-bővítés vagy fejlesztés, de egy áttelepítésre sor került. A Budai Nagy Antal úton található traffibox a Derkovits fasorra került, ezzel is optimalizálva a közlekedési helyzetet a városban.