Zalaegerszegi körforgalom, amely úgy tűnik, mintha csak önmagával táncolna, és semmilyen irányba nem vezet.
A központ működéséhez szükséges deltavágány kivitelezése, melyet a kormány megígért, de elmaradt vele.
A Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti körforgalom egy furcsa jelenség, mivel látszólag semmilyen közlekedési kapcsolatot nem teremt. A tervek szerint itt egy magáncég, a Metrans logisztikai központja és konténerterminálja valósulna meg, azonban a 2021-ben bejelentett projekt azóta sem indult el. Ennek hátterében áll, hogy a megvalósításhoz szükséges vasútfejlesztés, amelyet a kormány négy évvel ezelőtt ígért, eddig elmaradt - derül ki az Átlátszó cikkéből.
Szijjártó Péter külügyminiszter 2021 februárjában bejelentette, hogy a Metrans szállítmányozási vállalat Zalaegerszegen egy új konténerterminált és logisztikai központot létesít, amelynek költsége 15,7 milliárd forint. A német hátterű cég célja, hogy a projekt révén az adriai-tengeri kikötők, mint Trieszt, Koper és Fiume irányából érkező áruk továbbítása során elkerülhesse Budapestet, és közvetlenül Szlovákia, Csehország és Lengyelország felé irányíthassa a szállítmányokat – hívta fel a figyelmet a lap cikkében a beruházás jelentőségére.
A zalaegerszegi önkormányzat a beruházás segítése érdekében azt vállalta, hogy a leendő konténerterminálhoz vezető feltáró utat és körforgalmat épít, illetve közművesíti a cég által megvásárolt területet. A zalaegerszegi önkormányzat a munkálatokat bő 500 millió forintnyi európai uniós támogatásból végezte el.
Konténerterminál építését a Metrans végül nem kezdte el, mert a logisztikai központ működéséhez vasútfejlesztésre is szükség van. A magyar kormány 2021-ben megígérte, hogy Zalaszentivántól nyugatra épít egy új összekötő, úgynevezett deltavágányt mintegy 12 milliárd forintért uniós és állami pénzből, hogy a cég tehervonatai menetirányváltás nélkül tudjanak közlekedni, de ennek megvalósítása elmaradt.
A Zalaegerszeg város vezetője, Balaicz Zoltán, az önkormányzat által elvállalt feladatok sikeres teljesítéséről számolt be, azonban hangsúlyozta, hogy a deltavágány kivitelezésére nincs befolyása. A Metrans képviselői pedig arról tájékoztattak, hogy a beruházás elindítását az állami fejlesztés keretében megvalósítandó zalaszentiváni deltavágány megépítése teszi lehetővé. A vasúti kiszolgálás hiányában a terminál működésének megvalósítása nem lehetséges.




