Miért mondott nemet Horner a Forma-1-es csapatfőnöki szerepre? - F1VILÁG.HU
Martin Brundle véleménye szerint Laurent Mekies friss szemléletmódot hozott a Red Bull élére, és ez a megújulás az egyik fő magyarázata annak, hogy Christian Horner nem tervezi a visszatérést csapatfőnökként.
A Red Bull Racing július 9-én jelentette be, hogy Laurent Mekies váltja Christian Hornert a csapatfőnöki és vezérigazgatói pozícióban. A brit szakember szeptemberben egyezségre jutott az istállóval, ami lehetővé teheti számára, hogy 2026-ban visszatérjen a Forma-1-be.
Mekies érkezése óta a Red Bull csapata nyolc verseny során összesen 174 pontot gyűjtött, míg az előző tizenkét futamon csupán 172 pontot szereztek Horner vezetésével. A teljesítményben tapasztalható javulás mögött számos tényező áll, azonban Martin Brundle véleménye szerint Mekies megközelítése játszotta a legfontosabb szerepet ebben a fejlődésben.
"Teljesen lenyűgözött, és rendkívül érett módon kezeli a helyzetet" – fogalmazott Brundle a Sky Sports F1 Show keretein belül. "Az egója szinte nem is létezik. Olyan újfajta csapatfőnököt látunk mostanában, nemde? Éppen ezért úgy vélem, Christian már nem kívánna visszatérni a csapatfőnöki pozícióba."
"Mekies inkább mérnöki háttérrel rendelkezik, és ez a kulcs manapság ahhoz, hogy egy csapatban ezt a rengeteg, rendkívül specializált szakembert össze lehessen hangolni. A politikai oldalban pedig ott van a segítségére Helmut Marko és mások."
Szerintem a 2026-os pilótaválasztás során inkább egy közös döntés fog születni a Red Bull vezetésének több tagja között. Azonban ő az, aki valóban a legmegfelelőbb személy a megfelelő időszakban a Forma-1 világában – és ez az a tendencia, amerre a sportág fejlődik.
Brundle hangsúlyozta, hogy egyre több csapat követi ezt a trendet: mérnöki szaktudással rendelkező szakembereket állítanak a csapat élére.
A Haas élén például Ayao Komatsu dolgozik, aki korábban a csapat pályamérnöki igazgatója volt. A Sauber csapatfőnöke, Jonathan Wheatley korábban a Red Bull sportigazgatójaként és a Benettonnál, majd a Renault-nál dolgozott vezető szerelőként. A Racing Bulls élére pedig Alan Permane került, aki korábban az Alpine sportigazgatója, műveleti vezetője és versenymérnöke volt.
Természetesen nem hagyhatjuk figyelmen kívül a Forma-1 jelenlegi bajnokcsapatát, a McLarent, amelynek történetében Andrea Stella is fontos szerepet játszott. Stella korábban a Ferrari mérnöki csapatánál dolgozott, mielőtt csatlakozott volna a McLarenhez, ahol szintén kiemelkedő munkát végzett.

