Új fejezetet nyitott az Indamedia, miután megvásárolta a Ringier Hungary-t, ezzel jelentős lépést téve a médiapiacon.


Az akvizíció révén az Indamedia csoport birtokába jutott többek között olyan népszerű kiadványok, mint a Blikk, a Kiskegyed és a Glamour.

Ziegler Gábor, az Indamedia társtulajdonos-vezérigazgatója a Mediafuture-nek adott interjújában azt mondta, az Indamedia évek óta egy növekedési stratégiát követ, ennek pedig egy nagyon jelentős mérföldköve a Ringier Hungary megvásárlása.

Kiemelte, hogy véleményük szerint az AI és a globális szereplők egyre dominálóbb szerepe, valamint a hazai piac sokszínűségének fokozódása még inkább indokolja az Indamedia üzletágának bővítését. Ez a lépés elengedhetetlen az eredményes működés fenntartásához.

Starcz Ákos, a cégcsoport igazgatósági tagja hangsúlyozta, hogy a digitális médiapiac területén különösen a helyi szereplők szembesülnek növekedési kényszerrel. Kiemelte, hogy az akvizíció saját forrásokból, valamint banki finanszírozás révén valósult meg, de a pontos vételár részleteit üzleti titokként kezelik.

Ziegler Gábor hangsúlyozta, hogy a sokféleség fontosságát vallják, ezért mindkét vállalat összes márkáját megőrzik. Céljuk, hogy megőrizzék a két cég értékeit, és együtt új értékeket hozzanak létre.

Kiemelte, hogy a következő időszakban alaposan szeretnék feltérképezni a Ringier kiadványok működését. Hozzátette, hogy egyetlen kiadvány bezárását sem szándékozzák végrehajtani.

Starcz Ákos hangsúlyozta, hogy az Indamedia Network egy holdingstruktúra, amelyben a különböző kiadványok külön jogi személyek formájában működnek. Ezzel szemben a Ringier valamennyi márkája és a kapcsolódó szolgáltatások egyetlen jogi entitás keretein belül működnek. Ebből kifolyólag szerinte elengedhetetlen a harmonizáció, amelynek érdekében egy integrációs munkacsoportot fognak létrehozni a folyamat megvalósítására.

A print kiadványok megjelenésével kapcsolatban a Blikk, Magyarország legnagyobb napilapja, hangsúlyozta, hogy ez a lépés újabb erős alapot biztosít a cégcsoport számára a már meglévő digitális portfólió mellett. "Bízunk a nyomtatott formátumban, és bár ez számunkra még egy új kihívás, mindent megteszünk annak érdekében, hogy a nyomtatott kiadványok életciklusát meghosszabbítsuk" - tette hozzá.

Related posts